درمان مشکلات زانو با تزریق PRP ممکن است؟
نوشته شده توسط : dryousefi

درمان مشکلات زانو با تزریق PRP یک روش درمانی برای رفع بیماری های زانو استفاده می شود، در این روش درمانی سعی می شود تا از خواص طبیعی خون خود بیمار برای ترمیم قسمت های آسیب دیده زانو استفاده شود و بسیاری از اشخاصی که درگیر بیماری های زانو می شوند سعی می کنند ابتدا با روش های درمانی مانند فیزیوتراپی و دیگر روش های سنتی از دست این بیماری خلاص شوند اما به دلیل اینکه از این روش ها سودی نمی برند، روی به درمان مشکلات زانو با تزریق PRP می آورند، در ادامه بیشتر به این مورد می پردازیم پس با ما همراه باشید.

درمان مشکلات زانو با تزریق PRP

تزریق PRP در زانو باعث می شود درد زانو کاهش پیدا کند. بیماری هایی که با تزریق PRP درمان می شوند عبارت است از:

  • کشیدگی های عضلانی
  • فشار و پارگی لیگامنت های زانو
  • تاندونیت و پیچ خوردگی های رباط
  • درد در مفاصل
  • التهابات زانو
  • آسیب های رباط صلیبی زانو
  • آرتروز زانو
  • بی ثباتی مفاصل زانو

 

تزریق PRP 

بیشتر بدانید: درمان زانو درد با پی آر پی

تزریق پی آر پی روشی ایمن و موثر

به طور معمول در روزهای ابتدایی بعد از تزریق پی آر پی، بیمار کاهش درد را احساس می کند و عملکرد زانو در این روزها بهتر می شود، تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یک روشی بسیار ایمن است که در محیطی استریل شده، به صورت سر پایی انجام می شود و روش تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به دلیل اینکه از خون خود بیمار استفاده می کند احتمال انتقال عفونت و مشکلات آلرژیکی را پایین می آورد، در ضمن این تزریق می تواند عمل جراحی زانو را به تعویق بیاندازد.

مزایای استفاده از پی آر پی زانو

پی آر پی در رفع التهابات زانو و درد زانو بسیار موثر است. برای اطمینان از تزریق پی آر پی در سال 2018 تحقیقاتی انجام شد که نشان می داد تزریق prp برای کم کردن درد و رفع آسیب دیدگی های رباط و تاندون موثر است. در ضمن پزشکان از تزریق پی آر پی برای بهبود التهاب کسانی که به بیماری استئوآرتریت زانو و آرتریت روماتوئید مبتلا هستند استفاده می کنند تا از افزایش التهاب جلوگیری کنند.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

کمک کردن تزریق PRP به بهبود در بدن

سلول های بدن به صورت طبیعی به آسیب دیدگی هایی که در بدن ایجاد می شود واکنش نشان می دهد.  به همین دلیل سلول های پلاکت اولین قسمتی است که به محل آسیب دیدگی می رسند. چرا که سلول های پلاکت حاوی مقدار بسیار زیادی فاکتور رشد و فاکتور ترمیم کنندگی است.

دکتر ناصح یوسفی

مقدار درد بعد از تزریق پی آر پی

یکی از مواردی که بیماران را از انجام عمل پی آر پی منصرف می کند ترس از مقدار درد بعد از تزریق است، این روش درمانی درد زیادی ندارد و فقط در زمان تزریق پی آر پی ممکن است مقداری درد در محل تزریق باشد که این موضوع کاملا طبیعی است و نشان دهنده این است که بدن روند درمان را شروع کرده است و پزشکان بعد از انجام تزریق برای کاهش احساس درد به بیماران خود توصیه می کنند آب زیاد بنوشند و بدن خود را هیدراته نگه دارند بنابراین در زمان تزریق اگر دردی احساس کردید ترس به دل خود راه ندهید و بدانید که این درد کاملا طبیعی است حتی دردهای بعد از تزریق ممکن است تا چند روز ادامه داشته باشد ولی این درد کاملا قابل تحمل است و هر روز میزانش کمتر می شود.

درمان مشکلات زانو با تزریق پی آر پی 

 

دوران بهبود پس از تزریق

دوران بهبود بعد از تزریق به سرعت جلو می رود و درد ناشی از تزریق تا چند روز ادامه خواهد داشت که پس از اتمام درد روند بهبود شروع می شود، اگر بیمار برای درمان آرتروز از روش تزریق پلاسمای غنی از پلاکت استفاده کند باید بداند که به مدت 3 تا 7 روز درد و التهاب را تجربه می کند در ضمن بیماری که برای درمان درد تاندون، تزریق را انجام داده باشد نتایج درمانش بعد از 3 تا 4 ماه مشخص می شود و همچنین در مورد درمان رباط نیز باید عنوان شود که زمان نتیجه گرفتن از این روش درمانی و کاهش التهاب رباط و درد حدود یک تا دو هفته زمان می برد.

نتیجه

به طور کلی باید این موضوع را بدانیم که دیگر درمان آرتروز زانو یک رویا نیست و می توان این بیماری را به لطف پیشرفت در علم پزشکی درمان کرد که مراکز تزریق پی آر پی ایران، پی آر پی تهران و سایر شهرهای ایران نیز می توانند در درمان بیماری های زانو به بیماران کمک کنند، مراکز تزریق prp ایران در درمان اکثر بیماری های زانو به بیماران خود کمک می کند.

مراکز پی آر پی ایران و مراکز پی آر پی تهران و سایر شهرها نیز همسو با پیشرفت علم پزشکی عمل می کنند، مرکز پی آر پی دکتر یوسفی یکی از بهترین مراکز prp تهران است که می توانید با مراجعه به سایت این مرکز از نتیجه تزریق پی آر پی روی بیماران این مرکز آگاه شوید و همچنین فیلم تزریق پی آر پی زانو نیز در سایت ما قابل مشاهده است، در ضمن نظرات مردم در مورد پی آر پی زانو در این سایت برای اطلاع شما عزیزان از نحوه درمان موجود است.

برای دانلود مقاله درمان مشکلات زانو با تزریق PRP ممکن است؟ روی لینک کلیک کنید.

 

منبع:سایت اوزون تراپی و پی آر پی دکتر یوسفی و درمان مشکلات زانو با تزریق PRP ممکن است؟

 





:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: